המדריך המלא לבעלי מסעדות לניהול מוניטין באינטרנט

יש לכם מסעדה ואתם סובלים משיימינג או מוניטין לא טוב ברשת? הגעתם למקום הנכון. במאמר הבא נסביר מה זה ניהול מוניטין באינטרנט, מתי צריך לשכור את השירות ומה חשוב לבדוק לפני שעושים את זה.

מה זה ניהול מוניטין באינטרנט?

ניהול מוניטין הוא מונח כללי שמתייחס לסט רחב של פעולות שמטרתן לתקן את הרושם שנוצר עליכם ברשת. בסופו של דבר המטרה היא פשוטה, לנקות ככל שניתן את הביקורות השליליות עליכם, למנוע את המשבר, לייצב את הנראות שלכם בגוגל ולמזער את הנזקים שנגרמו לכם כתוצאה מהפרסום השלילי. באתר של חברת ריגו מרקטינג תוכלו לקרוא על ניהול מוניטין באינטרנט, שווה להציץ.

מתי צריך שירות של ניהול מוניטין?

ברוב המקרים עסקים כמו מסעדות זקוקים לשירות הזה כשהם חווים שיימינג ברשת. כפי שאתם ודאי יודעים, בעידן של האינטרנט כל אחד מאיתנו יכול להפוך למשפיען רשת, לעיתונאי, לצלם ולחוקר. מספיק לקוח אחד שלא יצא מרוצה מהמסעדה, לקוח שמעלה פוסט שלילי בפייסבוק או ביקרות שלילית בגוגל והנזק להכנסות שלכם הוא מידי.

במקרים אחרים בעל מסעדות זקוקים לשירות של ניהול מוניטין בעקבות ידיעות או תגליות שעלו ברשת שלא בטובתם. לדוגמה, רשת שהלקוחות צילמו בא חולדות במטבח או תאריך פג תוקף של מוצרי בשר היא רשת שתיפגע ממסע תקשורתי כזה שעלול לפגוע לה בהכנסות בצורה אנושה. במצב כזה, ניהול מוניטין ברשת יכול להציל את המצב ולמזער נזקים. כאמור, ברוב המקרים בעלי מסעדות יפנו לקבל על השירות כשיחוו משבר שפוגע להם הן בכיס והן בתדמית שלהם.

יש לכם מסעדה ואתם סובלים משיימינג או מוניטין לא טוב ברשת?

מה חשוב לבדוק לפני ששוכרים את השירות?

לפני שאתם שוכרים את השירות אנחנו ממליצים לכם לבדוק כמה דברים. ראשית, האם האתרים המופיעים בתוצאות הם אתרים מוכרים, כי אחרת חבל על ההשקעה שלכם. בנוסף, בדקו האם השם שלכם באמת מופיע, כלומר של החברה שלכם. כתבו את השם שלכם או של המסעדה שלכם עם מירכאות בגוגל ובדקו כמה תוצאות מופיעות. כל הכלים הללו יסייעו לכם להבין האם אתם זקוקים בכלל לניהול מוניטין.

איך מנהלים מוניטין ברשת?

במסגרת ניהול המוניטין הגורם המקצועי ידחק לתחתית תוצאות החיפוש כל כתבה עם אזכור שלילי עליכם, ביקורת שלילית על מוצר, תקדימים משפטיים, פסקי דין, דיונים שליליים בפורומים שונים ועוד. איך הוא יעשה את זה? הוא יציף למעשה את הרשת בתוצאות חיוביות שמציגות את העסק שלכם באור חיובי. בתוך כך, הוא בהכרח ידחק את התוצאות השליליות למטה בתוצאות החיפוש וכך הסיכוי שהלקוחות הפוטנציאליים של המסעדה שלכם יתקלו בהן הוא נמוך.

למה חשוב להיעזר במומחים לניהול מוניטין?

זה אולי נשמע קצת קלישאתי לומר, אך ניהול מוניטין ברשת זה עסק למקצוענים בלבד. הדבר האחרון שאתם רוצים לעשות זה לשכור את שירותיו של גורם מקצועי שאין לו ניסיון בתחום של ניהול מוניטין. לכן, כשאתם בוחרים את הגורם המקצועי שיספק לכם את השירות, אתם צריכים לבחור באדם שהוא לא פחות ממומחה בתחום.

לפני שאתם סוגרים עם הגורם המקצועי, צרו קשר עם לקוחות קודמים שלו על מנת שתוכלו ללמוד במשהו על המקצועיות שלו. קראו את חוות הדעת שלו ודברו פיזית עם הלקוחות, רק כך תוכלו להיות רגועים. בסופו של דבר אם התדמית שלכם ברשת היא לא טובה, רק גורם מקצועי מומחה יוכל לעזור לכם באמת.

לסיכום

אין ספק שאם אתם רוצים לשפר את התדמית של המסעדה שלכם ברשת אתם זקוקים לשירות של ניהול מוניטין. באמצעות ניהול המוניטין תוכלו לדחוק את התוצאות השליליות ולמצב את העסק שלכם חזרה כעסק אמין ומצליח.

נגישות